Vattenkraftsforum |
||
| [Forumstart] /[Hemsidan] | [Ny tråd] |
Kraftstationen i Botsmark
| Sebastian Sjoquist skrev 2026-03-23 20:53:11 | |
|---|---|
| Jag har en del information rörande den gamla kraftstatione3n i Botsmark. En del bilder och en film från själva turbin och generatorhallen om det är av intresse. /Sebastian | |
| Svar från Sebastian Sjoquist 2026-04-07 20:06:33 | |
| Nu har jag faktiskt fått det så bra att en av de två turbinerna, den nyare från 37, blev donerad till mig av ägaren av kraftstationen. Så den ska fixas till och ställas till allmän beskådan i byn :D | |
